• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

CLIL

Η ξένη γλώσσα δεν εισάγεται ως ξεχωριστό μάθημα αλλά γίνεται μέρος της καθημερινής ζωής των παιδιών στο σχολείο. Η εισαγωγή της ξένης γλώσσας πραγματοποιείται σταδιακά μέσα από σύντομες περιόδους επαφής και αλληλεπίδρασης με τη γλώσσα. Μπορεί να ξεκινήσει με περιόδους 10-15 λεπτών, δύο με τρεις φορές τη βδομάδα και σταδιακά να αυξηθεί σε περιόδους 25-30 λεπτών, ενώ μπορούν να υπάρξουν επιπρόσθετες σύντομες επαφές με την ξένη γλώσσα κατά τη διάρκεια της μέρας μέσα από τραγούδια ή παιγνίδια, παραμύθια τα οποία μπορούν να πραγματοποιηθούν στα ενδιάμεσα άλλων δραστηριοτήτων.

Ο σκοπός της εισαγωγής μιας ξένης γλώσσας στην πρώιμη ηλικία είναι κυρίως η διαμόρφωση θετικών στάσεων από μέρους των παιδιών απέναντι στις ξένες γλώσσες καθώς και της ανάπτυξης θετικών αντιλήψεων και της παιδικής θετικής περιέργειας για άλλους λαούς και πολιτισμούς.

Η προσέγγιση CLIL αναφέρεται στην εισαγωγή ενός γνωστικού  αντικειμένου ή θεματικών ενοτήτων στα πλαίσια διαφόρων αντικειμένων μέσω μιας ξένης γλώσσας και στόχος των δραστηριοτήτων που οργανώνονται είναι η ανάπτυξη των δεξιοτήτων και η δόμηση εννοιών στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο αλλά και η ανάπτυξη της ικανότητας στην ξένη γλώσσας.

Πώς εφαρμόσαμε την προσέγγιση CLIL στο σχολείο μας

Xρησιμοποιήσαμε ένα συνδυασμό των δυο μοντέλων εφαρμογής της προσέγγισης

Περισσότερη έμφαση δόθηκε στο μοντέλο ένα που αποτελείται από μικρές εφαρμογές διάρκειας 10’ και στη συνέχεια 20’-30’ περιόδους εφαρμογής οποιαδήποτε φάση της ημέρας 2-3 φορές την εβδομάδα τα γνωστά ως CLIL. showers. Επίσης, χρησιμοποιήσαμε και το μοντέλο δύο, όπου η προσέγγιση εφαρμόζεται σε γνωστικό αντικείμενο.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η εκμάθησή γίνεται χωρίς καμιά πίεση και άγχος προς τα παιδιά. Έτσι   νιώθουν ασφάλεια, αποδοχή, ενθαρρύνονται και επιβραβεύονται για το αποτέλεσμα. 

Η μάθηση είναι παιχνιδιάρικη και ενδιαφέρουσα με τη χρήση εποπτικών μέσων-τεχνολογίας, τη μίμηση, τη γλώσσα του σώματος, εκφράσεις προσώπου, τραγούδι και παιχνίδι.

Αποτελέσματα προσέγγισης

Τα αποτελέσματα μέσα από την εφαρμογή ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντικά.

Η ανταπόκριση και η συμμετοχή, φανταστική.

Τα παιδιά ελευθερώνονται, κάνουν χρήση της γλώσσας και ο στόχος του περιεχομένου επιτυγχάνεται απόλυτα.

Δειγματικό μάθημα και μαγνητοσκόπηση για επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Στο σχολείο μας, μάλιστα πραγματοποιήθηκε δειγματικό μάθημα στην παρουσία της συντονίστριας - συμβούλου CLIL, Έλενας Μαυρογένη για την προσχολική εκπαίδευση της προσέγγισης CLIL. 

Το μάθημα μαγνητοσκοπήθηκε για σκοπούς επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. 

 

Μπορείτε κι εσείς να παίξετε με τα παιδιά σας διάφορα παιγνίδια στο πλαίσιο της προσέγγισης CLIL πατώντας στους πιο κάτω συνδέσμους: 

1-10 Number Spinner Game

https://wordwall.net/resource/31439783/dear-zoo•https://wordwall.net/resource/31439783/dear-zoo

animal spinner

missing farm animal  game

Περισσότερες πληροφορίες για την προσέγγιση μπορείτε να βρείτε στο Συντονιστικό Κέντρο CLIL Κύπρου